24.10.2017 Meniny má Kvetoslava

Práce na nebezpečnom priecestí sa už začali

Vo februári sme čitateľov na stránkach Tempa informovali, že neslávne známe železničné priecestie v obci Pažiť bude konečne zabezpečené. Pred pár dňami sa veci začali hýbať.

Starosta obce Vladimír Baláška už niekoľko rokov žiadal Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) o pomoc. Napriek mnohým intervenciám bolo jediným krokom k zabezpečeniu priecestia osadenie dopravnej značky STOP v roku 2015. Ako nám vo februári povedal hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru SR Pavol Kudlička, od roku 2010 bolo toto miesto svedkom piatich kolízií. „V roku 2011 sa tu stali dve nehody, pri ktorých sa ťažko zranili tri osoby. V roku 2012 došlo k zrážke vlaku s nákladným autom s návesom, pričom došlo k vykoľajeniu prípojného vozňa a zranili sa štyri osoby. V roku 2015 sme evidovali dve dopravné nehody, pri ktorých utrpela ťažké zranenia jedna osoba,“ vymenúva. Po sérii dopravných nehôd sa danému úseku začali venovať aj železnice. Už v úvode roka potvrdili, že v rámci zvyšovania bezpečnosti priecestí ho plánujú zrekonštruovať a rozšíriť o priechod pre chodcov. „Vybudované bude nové zabezpečovacie zariadenie, v rámci ktorého bude zabezpečený aj chodník pre chodcov a bude tiež zrekonštruovaná priecestná konštrukcia,“ povedala vtedy hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.
V posledných dňoch začalo byť okolo koľajiska v Pažiti konečne rušno. Po tom, čo sme si všimli bager vykopávajúci kanál pozdĺž trate, kontaktovali sme ŽSR. „Vykonávané zemné práce na železničnom priecestí v km 6,481 na trati Veľké Bielice – Nitrianske Pravno v traťovom úseku Veľké Uherce – Oslany súvisia s vybudovaním nového svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia,“ uviedla hovorkyňa Martina Pavlíková. Podľa informácií, ktoré od železníc dostal starosta obce Vladimír Baláška, výkopové práce vykonávajú preto, že vedenia, ktoré idú vzduchom, budú umiestené do zeme. Hneď po tom by sa mali začať montážne práce, ktorých výsledkom bude nové svetelné priecestné zabezpečovacie zariadenie s polovičnými závorami. „Súčasne budú vybudované nové svetelné odchodové a vchodové návestidlá v železničnej stanici (ŽST) Veľké Uherce. Následne bude vykonané funkčné preskúšanie priecestného a staničného zabezpečovacieho zariadenia,“ uviedla hovorkyňa ŽSR.
Hoci nie je predpoklad, že by bola v súvislosti s budovaním závor obmedzená cestná či železničná doprava, rekonštrukcia koľajníc ju podľa všetkého naruší. „Na uvedenom priecestí je plánovaná aj výmena priecestnej konštrukcie, kde bude vykonaná obnova koľajového roštu v dĺžke 25 m, zvarenie nového koľajového poľa do bezstykovej koľaje a montáž celopryžovej konštrukcie STRAIL s následným vyasfaltovaním nábehov v oblasti priecestia,“ vysvetlila Pavlíková plány ŽSR s tým, že počas prác na koľajisku bude obmedzená, resp. vylúčená ako vlaková, tak aj cestná doprava. Po ukončení všetkých prác, preskúšaní zabezpečovacieho zariadenia a potvrdení jeho správnej činnosti bude uvedené do prevádzky, a to najneskôr do 31. januára 2018.

 

 

Späť