Most vo Veľkých Bieliciach stále čaká na rekonštrukciu: Samospráva naliehavo vyzýva k činom!

749
most velke bielice

K zmene malo prísť už minulý rok, no nedočkali sme sa. Reč je o oprave zničeného chodníka a nebezpečne vykriveného zábradlia na moste vo Veľkých Bieliciach.

Už v lete minulého roka totiž samospráva Partizánskeho žiadala Investičnú výstavbu a správu ciest Žilina, ktorá patrí pod SSC – Slovenskú správu ciest, o opravu tohto nežiaduceho stavu. „Podľa nedávneho telefonátu je Slovenská správa ciest pripravená realizovať opravu asfaltového povrchu chodníkovej časti mostného objektu, ako aj realizovať opravu zábradlia, ktoré je do značnej miery vykrivené. A ja teda dúfam, že tento prísľub, ktorý mi bol opakovane daný, sa v tomto roku naplní,“ zhrnul vyjadrenie inštitúcie, zodpovednej za opravu, primátor Jozef Božik ešte v auguste minulého roka.

Bez zmeny

Od tohto telefonátu prešlo už 14 mesiacov a na moste nedošlo k žiadnej pozitívnej zmene. Vedenie mesta Partizánske, napriek tomu, že nie je vlastníkom poškodeného mostného objektu, preto opakovane urgovalo jeho opravu. Ale tentoraz už nie u Slovenskej správy ciest, ale priamo u zástupcov ministerstva dopravy a výstavby. Tí boli prítomní na stretnutí u primátora v piatok 9. októbra a rokovali aj o téme opravy mostného telesa, ktoré je súčasťou štátnej cesty I/64.

Dve etapy rekonštrukcie

Spoločne sa dohodli na riešení opravy celého mostného objektu, nielen poškodených chodníkov a zábradlí. Rozdelili sme rekonštrukciu mosta na dve etapy, čiže okamžité fixácie nebezpečného stavu, a to chodníkov a zábradlia, ktoré by malo zbehnúť v čo najbližšom čase, a potom chceme opravu celého mostného objektu financovať z európskych fondov,“ uviedol po rokovaní s vedením mesta štátny tajomník rezortu dopravy Jaroslav Kmeť.

Uspokojivý stav?

Most nad riekou Nitricou je podľa hodnotenia Slovenskej správy ciest zaradený do štvrtej kategórie, čiže jeho stav je uspokojivý. Kategórií je sedem, pričom jednotka znamená bezchybný stav, kým sedmička, naopak, havarijný. „Sme niekde uprostred, ale keď sa človek pozrie laickým okom na to, v akom stave sa ten mostný objekt nachádza, nielen z toho povrchového hľadiska, ale aj z toho, keď sa pozriete na most zospodu nahor, zistíte, že ten stav nie je najoptimálnejší,“ zhodnotil primátor.

Práce, ktoré by mali tento poškodený stav na celom mostnom objekte odstrániť, by mal rezort dopravy zahrnúť medzi investície do mostných objektov v rámci celého Slovenska. Financované by mali byť z prostriedkov Európskej únie v nadchádzajúcom programovacom období.

Našu reportáž z leta 2019 si môžete pozrieť tu:

foto: mm